در گستره وسیعی از صنایع بویژه صنعت نفت , گاز , پالایش و پتروشیمی , نیروگاه ها , صنایع فولاد و سیمان و مس , تاسیسات صنعتی و خانگی و کلیه خطوط لوله پشم سنگ لوله ای برای عایق کاری انتخاب می گردد.

ایزوپایپ یا پشم سنگ لوله ای چیست؟

این نوع عایق پشم سنگ از الیاف پشم سنگ فله ای و مقدار جزئی رزین که نقش فرم دهی الیاف را بر عهده دارد طی فرآیند پخت در قطر ها و ضخامت های متفاوت و مطابق با استاندارد ASTM C 547 تولید می گردد .

این محصول از پشم سنگ در انواع مختلف بدون پوشش , پوشش فویل آلمینیوم یا پوشش کاغذ کرافت تولید می گردد .

ایزوپایپ در یک طرف ضخامت دیواره به طور کامل و در طرف مقابل تا نیمه برش داده می شود تا باز و بسته شدن و نصب به آسانی انجام گردد, همچنین این برش باعث سهولت در عایق کاری زانوها می گردد.
عایق لوله ای پشم سنگ و نیم لوله ای آن ، برای عایق کاری لوله ها تا سایز ۱۶ اینچ، ایده آل محسوب می شوند.

ضخامت و چگالی متنوع این محصولات، اجازه استفاده آنها در دماهای مختلف کاری را می دهد.روش نصب پشم سنگ و برش عایق های لوله ای بسیار آسان است و از نظر هزینه، بسیار مقرون به صرفه هستند.

انتخاب روکش مناسب برای پشم سنگ لوله ای

روکش مناسب پشم سنگ باید در برابر تاثیرات محیطی مانند بارهای مکانیکی و آلودگی های که باعث خوردگی می شود، محافظت کند.

انتخاب روکش مناسب به پارامترهای مختلفی بستگی دارد، مانند بارهای مکانیکی وارده، میزان رفت و آمد، باد، بار حاصل از بارش برف سالانه، دما و شرایط محیطی دارد.

در سیستم عایق کاری مقاوم در برابر نیروهای وزن حاصل از رفت و آمد افراد، سیستم عایق کاری باید توان تحمل وزن یک فرد با 100 کیلوگرم (شامل ابزاری که حمل می کند) را داشته باشد.

به نحوی که فرد دائما در حال عبور از روی سیستم عایق کاری باشد. البته مطابق با الزامات ایمنی، یک سیستم عایق کاری بادوام نباید سطحی برای عبور و مرور افراد باشد.

مزیت عایق کاری با پشم سنگ لوله ای

مزیت استفاده از عایق لوله ای پشم سنگ برای عایق کاری این است که نیاز به استفاده از ساختار نگهدارنده نمی باشد و تعداد پل های حرارتی که در اثر عایق کاری به وجود می آید حداقل خواهد شد یا به کل از بین خواهد رفت.

از طرف دیگر، استفاده از عایق پتویی سیم دار نیز مزایای دیگری دارد، در زمان عایق کاری سطوح داغ، این نوع عایق بیشترین کارایی را دارد. مزیت های استفاده از پشم سنگ لوله ای بطور اجمالی عبارتند از:

  • نیاز به استفاده از فاصله انداز و ساختار نگهدارنده نمی باشد.
  • نصب عایق لوله ای آسان تر می باشد و زمان کمتری می برد.
  • دارای سطح صاف تری هستند که نصب پوشش بر روی عایق را آسان تر می کند.
  • نبودن حلقه های فاصله انداز (جدا کننده، اسپیسر) باعث می شود که اتلاف حرارت کمتری صورت گیرد.
  • باعث یکسان شدن دما در طول سطح پوشش قرار گرفته بر روی عایق می شود.
  • در مقایسه با عایق پتویی، می توان از عایق با ضخامت متر استفاده کرد. این باعث می شود که هزینه عایق کاری کاهش یابد در حالی که میزان اتلاف حرارت نیز کم تر است.

بطور کلی وجود ساختار نگهدارنده و یا فاصله اندازها باعث ایجاد پل حرارتی می شود که اتلاف حرارت را افزایش می دهد و باعث افزایش میزان عایق کاری می شوند.

نحوه خرید پشم سنگ لوله ای در عایق کاری

در عصر حاضر اهمیت  عایق کاری حرارتی و صرفه ­جویی انرژی بر کسی پوشیده نیست و همواره در سیاست ­گذاری­های اصلی کشورهای توسعه­ یافته نقشی اساسی دارد.

آمارهای جهانی حاکی از آن است که در حدود ۶۰ درصد درآمد سرانه جامعه صرف خرید انرژی شده شده و بیش از ۳۰ درصد انرژی تولیدی در جهان صرف وسایل گرمایشی می شود.

بنابر این با انتخاب عایق حرارتی مناسب و ارزان نیز می توان تلفات انرژی را کاهش داد تا بدنبال آن نیز هزینه های مصرف انرژی نیز به مرور زمان کاهش یابد.

پشم سنگ با داشتن سه مشخصه مهم عایق حرارتی ، عایق صوتی و ضد حریق بودن بصورت یک جا کاربرد آن برای عایق کاری حرارتی لوله ها مشخص است.

با اطلاع از دانسیته پشم سنگ لوله ای و مشخصات و مزایای پشم سنگ می توانید برای خرید پشم سنگ از همکاران ما از طریق صفحه تماس با ما ارتباط برقرار نموده ، مشاوره و قیمت پشم سنگ را دریافت نمایید.