پشم سنگ ایران بعنوان یک عایق صوتی حرارتی با ویژگی ضد حریق در بین متخصصین عایق کاری ، صنایع و ساختمان سازی شناخته شده و کاربرد دارد.این عایق مقرون بصرفه است زیرا با خرید یک عایق سه کار مهم را انجام می دهد و کمک شایانی به کاهش هزینه های انرژی می نماید.

عایق صوتی حرارتی پشم سنگ چیست ؟

پشم سنگ ایران بعنوان یک عایق صوتی حرارتی با ویژگی ضد حریق در بین متخصصین عایق کاری ، صنایع و ساختمان سازی شناخته شده و کاربرد دارد.این عایق مقرون بصرفه است زیرا با خرید یک عایق سه کار مهم را انجام می دهد و کمک شایانی به کاهش هزینه های انرژی می نماید.

عایق معدنی پشم سنگ با پشم شیشه و پشم سرامیک غیر از تفاوت های جزیی بیشتر در میزان تحمل حرارت یعنی عایق حرارتی بودن با یکدیگر تفاوت دارند.

این عایق صوتی حرارتی از دیرباز فرآیند تولید یکسانی داشته است اما با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های مدرن تولید این عایق معدنی دستخوش تغییراتی بوده است.

ابتدا بایستی عایق این حرارتی و عایق صوتی  را بشناسیم و کاربرد ها و مزایای آن را بدانیم تا بتوانیم در محیط های مختلف از آن استفاده کنیم.

پشم سنگ یک عایق معدنی ست که ماده اولیه آن سنگ های بازالت از نمونه سنگ های آذرین وباقی مانده سنگ های آتشفشانی است که در معرض دمای 1500 درجه سانتیگراد قرار گرفته ومذاب می شود.

سپس مواد مذاب در معرض باد شدید قرار گرفته و تبدیل به  الیاف پشمی می گردندکه به آن پشم سنگ فله ای یا ایزوترم گفته می شود.

پشم سنگ فله ای ماده اولیه تولید انواع پشم سنگ یعنی عایق تخته ای ، عایق لوله ای ، عایق پتویی و عایق لحافی است که در کارخانجات تولید پشم سنگ ایران به ثمر می رسد.

مهم ترین ویژگی پشم سنگ ابتدا عایق حرارتی آن است یعنی پشم سنگ از 30 تا 800 درجه سانتی گراد دما را می تواند تا 4 ساعت تحمل نماید ودود سمی از خود متصاعد ننموده و تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد تحمل حرارتی دارد.

محصولات پشم سنگ چیست؟

محصولات پشم سنگ با پوشش خارجی یا بدون پوشش تولید می شوند و شامل موارد زیر می باشد  که برای هریک مختصری از کاربرد پشم سنگ مربوطه نیز اشاره شده است:

– پشم سنگ فله ای :

این نوع عایق صوتی حرارتی بصورت پشم سنگ خام حلاجی شده تولید و به مصرف می رسد و از آن برای پر کردن فضاهای فاقد شکل هندسی منظم استفاده می شود.

– پشم سنگ لحافی Blanket :

عایق پشم سنگ لحافی بصورت رولی به بازار ارائه می شود و بسیار انعطاف پذیر می باشد. پشم سنگ لحافی در انواع مختلف بدون روکش و با روکش آلومینیومی و کاغذ کرافت تولید می شود و برای عایق کاری سقف ساختمان ها، سوله ها، دیوارها، سقف های کاذب، کانال های تهویه هوا و سطوح با انحنای کم استفاده می شود.

– پشم سنگ پتویی ISO Blanket:

عایق پتویی پشم سنگ یک عایق حرارتی صوتی حیاتی برای صنایع به حساب می آید و عموما جهت عایق کاری ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و لوله های با قطر بالا استفاده می شود. در این نوع عایق پشم سنگ از هیچ نوع عامل پیوندی استفاده نشده است.

– پشم سنگ تخته ای Slab Board :

عایق تخته ای پشم سنگ یکی از پرکاربردترین محصولات پشم سنگ می باشد، زمینه های کاربردی بسیاری دارد و تقریبا در تمام صنایع از آن استفاده می شود. در صنعت ساختمان سازی در عایق کاری صوتی و حرارتی دیوار، کف و سقف کاربرد فراوانی دارد و صنایع کوره سازی، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها از مصرف کننده گان عمده این محصول هستند. این محصول در دانسیته و ضخامت های مختلف تولید می شود.

– پشم سنگ لوله ای ISO Pipe :

همانطور که از نام آن پیداست، عایق لوله ای پشم سنگ برای عایق کاری لوله ها در تاسیسات ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد. پشم سنگ لوله ای در قطر استاندارد لوله های موجود در بازار و در ضخامت های مختلف تولید می شود.

ویژگی های مهم پشم سنگ و محصولات آن

آزاد سازی قدرت طبیعی سنگ

تبدیل یک ماده طبیعی فراوان به یک محصول برای غنی تر کردن زندگی مدرن امروزی، یک اتفاق فوق العاده می باشد. در عایق حرارتی پشم سنگ از مزیت های سنگ استفاده شده است تا محصولی تولید شود که چالش های پیش روی یک عایق حرارتی را رفع کند.

ضد حریق بودن

عایق صوتی حرارتی پشم سنگ در برابر حرارت تا دمای بالاتر از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد مقاوم است.بیشتر مردم در برج ها و ساختمان های بلند زندگی و کار می کنند. مقاومت بالای پشم سنگ در برابر حریق یک راه حل فوق العاده برای تامین ایمنی برج ها و ساختمان ها در مناطق با رشد جمعیت می باشد.

ویژگی های گرمایی

حفظ دما می تواند بطور باور نکردنی باعث کاهش هزینه های ناشی از گرمایش، سرمایش و تهویه ساختمان شود و میزان کربنی که در ساختمان ها به منظور تامین این موارد تولید می شود را کاهش دهد.

 قابلیت های اکوستیک (عایق صوت)

پشم سنگ صدا را محبوس، جذب می کند و باعث کاهش آن می شود،راه آهن، مترو، جاده، فرودگاه، از جمله زیرساخت های حیاتی برای زندگی شهری می باشد که البته می توانند بسیار پر سر و صدا باشند.

ارتعاش ها و ناشی از این وسایل، سر و صدای ترافیک همگی دارای اثرات منفی بر سلامت و زندگی انسان ها دارند، مخصوصا در زندگی شهری. عایق پشم سنگ به دلیل جاذب بودن صدا می تواند یک راه حل عالی برای رفع این مشکلات باشد.

 دوام

سنگ از جمله مواد با دوام است و عایق پشم سنگ این ویژگی را از ماده اولیه اش که همان سنگ بازالت می باشد به ارث برده است. افزایش عملکرد و پایداری فوق العاده به همراه قیمت پایین از ویژگی های عایق پشم سنگ می باشد.

زیبایی شناسی

زمانی که انسان ها در فضاهای زیبا کار و زندگی می کنند، باعث می شود که احساس راحتی کنند و انگیزه آن ها را نیز افزایش می دهد. مکان هایی که انسان ها از گذراندن زمان در آنجا لذت می برند، می توانند باعث افزایش انسجام اجتماعی شوند و محیط اطراف را امن تر و سالم تر می کند.

خواص آبی

روند رو به رشد جمعیت باعث شده که روش های قدیمی تولید مواد غذایی تحت فشار باشند. پشم سنگ قابلیت جذب و یا دفع آب به میزان مورد نیاز را دارد و امکان جمع آوری و استفاده مجدد از آب را می دهد، این ویژگی کمک شایانی به رفع مشکل کم آبی می کند.

بازیافت و تولید مجدد

سنگ یکی از مواد معدنی فراوان در کره زمین می باشد، اما ما همچنان نیاز داریم که از منابع طبیعی زمین به درستی استفاده کنیم. در تکنولوژی ساخت و تولید عایق پشم سنگ این امکان وجود دارد که از مواد ضایع صنایع دیگر به عنوان مواد اولیه استفاده شود. یعنی دو مزیت همزمان: ۱- کاهش استفاده از منابع طبیعی ۲- استفاده از مواد ضایع.

قیمت پشم سنگ ایران ، نحوه خرید و فروش

پشم سنگ ایران در شهرهای  اصفهان در کارخانه های آسیا ، پارامیس، فرازعایق، جهان عایق پارس و پوشینگر  و پشم سنگ تهران در کارخانه های مختلفی تولید انبوه و باکیفیت دارد.

پشم سنگ بسته به نیاز مشتری و محیط عایق کاری به ابعاد و اشکال گوناگون برش داده  و منافذ های موجود را به خوبی می پوشاند.

صحیح  بودن روش نصب پشم سنگ و رعایت اصول عایق کاری حرارتی وبرودتی ، یکی از مهم ترین عوامل در بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف سوخت است.

استفاده از عایق های مناسب از مهم ترین مواردی است که همه افراد می بایست بدان توجه داشته وساختمان  صنایع خود را به نحوی عایق کاری نمایند که انرژی های مختلف به راحتی هدر نروند.

از طریق عایق کاری اصولی  می توان به کمک هم یک جامعه سالم را ارائه کرد. اگر از خود می پرسید چگونه و از کجا پشم سنگ بخریم باید بدانید خرید و فروش عمده پشم سنگ  را اینترنتی و حضوری از فروشگاه های زیادی می توان انجام داد.

با توجه به کاربرد پشم سنگ ، مزایای پشم سنگ و آسان بودن روش نصب پشم سنگ ، برای خرید و فروش پشم سنگ از فروشگاه های عرضه وتوزیع آن اقدام نمایید.

از طریق صفحه تماس با ما اکنون تماس بگیرید و آخرین مشاوره های حرفه ایی برای استفاده از انواع محصولات پشم سنگ و قیمت پشم سنگ را از ما دریافت نمایید.