خرید پشم سنگ تهران و اصفهان یکی از پرکاربردترین عایق های صوتی و حرارتی است که امروزه در ساختمان ها خصوصا دیواره های خارجی به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی برای عایق صوتی حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد.

پشم سنگ تهران و اصفهان

پشم سنگ تهران و اصفهان یک عایق صوتی-حرارتی با الیاف معدنی است که چون بیشترین تولید را در شهر تهران و اصفهان دارد به این نام مشهور است.

ماده اولیه عایق پشم سنگ، بازالت، از گروه سنگ‌های آذرین باقی مانده فعالیت های آتشفشانی است.

کارخانه‌های تولیدکننده پشم سنگ، پس از حرارت دادن بازالت، آن را در دمای بالا پهن می‌کنند تا محصولی که مانند پشم پتو های قدیمی بود، به‌دست آید.

محصول بدست آمده پس از مراحل مختلف به عایق پتویی ، عایق تخته ای ، عایق لحافی و عایق لوله ای تبدیل می شود.

عایق پتویی از دوختن توری های شش ضلعی گالوانیزه با سیم های نسوز به الیاف منسجم شده پشم سنگ برای عایق کاری دمای بالا تهیه می شود.

پشم سنگ تخته ای که پس از پخت و پرسکاری به دو حالت سخت و نیمه سخت تهیه شده برای عایق کاری صوتی حرارتی دیوار ، کف و سقف ساختمان استفاده می شود.

عایق لحافی همان پشم سنگ منسجم شده است که به فویل یا کاغذ کرافت چسبانده شده و برای عایق کاری حرارتی دمای پایین کاربرد دارد.

عایق لوله ای در اندازه استاندارد لوله های از 1/2 تا 16 اینچ تولید می شود برای عایقکاری تاسیسات صنایع و کارخانجات استفاده می گردد.

مهم‌ترین شاخصه پشم سنگ، مقاومت بسیار زیاد آن در برابر آتش است. از این‌رو در عایق‌های حرارتی، سازه‌ها و تاسیسات ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد.

پشم سنگ مورد نیاز کشور از اصفهان و تهران تامین می‌شود. ظرفیت اسمی تولید این محصول معدنی ۳۱هزار تن است و این واحدها برای ۳۳۱نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند.

پارامتر های انتخاب عایق صوتی حرارتی

پارامترهای تاثیرگذار در عایق کاری، قبل از انتخاب نوع عایق شناسایی شده و انتخاب عایق بر اساس آنها انجام می شود . پارامترهای رایج و تاثیرگذار در انتخاب نوع عایق، در زیر فهرست شده اند:

 ۱- دمای کارکرد (عایق گرم یا سرد)

۲- مشخصه های فیزیکی از جمله ضریب انتقال حرارت، استحکام فشاری، دانسیته و ضریب نفوذ رطوبت و بخار آب

۳- حجم عایق کاری و شرایط عایق کاری در محیط باز یا سربسته و شرایط نصب

۴- هزینه انجام عایق کاری و روش نصب

۵- در دسترس بودن (قابل تهیه بودن)

 6- عمر مفید کاری و قابلیت تعویض پس از عمر مفید کاری، مقاومت در مقابل تجزیه شدن، نور خورشید و غیره

 ۷– اشتعال پذیری و سمی بودن (در صورت اشتعال پذیری، برخی عایق ها از خود دود و بخارات سمی متصاعد میکنند.)

کاربرد پشم سنگ در ساختمان

امروزه یکی از مهمترین مصالحی که در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد عایق پشم سنگ است که برای عایق کاری کف ،دیوار سقف و حتی نمای ساختمان استفاده می شود.

عایق تخته ای پشم سنگ بر روی سطح صاف و با دانسیته های پایین خود بر روی سطوح با شیب کم نصب می شود و پوششی بر روی آن قرار می گیرد .

استقبال از استفاده پشم سنگ تخته ای در ساختمان سازی مشخصات مهم پشم سنگ می باشد که یکی از آنها قدرت عایقی آن ۳۳ برابر دیدار بتونی و ۲۲ برابر دیوار آجری می باشد.

در یک ساختمان دیوارهای داخلی به عنوان دیوارهای جدا کننده می باشند. سطح این دیوارها را می توان برای بهبود عایق کاری صوتی و حرارتی (جهت صرفه جویی در مصرف انرژی) با عایق پشم سنگ تخته ای عایق کاری کرد.

یکی دیگر از مشخصات پشم سنگ تخته ای مقاومت خوب آن در برابر بارهای وارده شده باعث شده که در عایق کاری کف و سقف ساختمان استفاده گردد.

همچنین به دلیل عایق صوتی بودنش مانع خوبی در برابر صدای راه رفتن و دویدن افراد در طبقات بالایی می باشد، به همین دلیل از آن در عایق کاری سقف و کف ساختمان بسیار استفاده می شود.

عرضه پشم سنگ تهران و اصفهان در مراکز فروش

پشم سنگ غیر قابل اشتعال است و می تواند حرارت هایی بین منفی ۳۰ درجه سانتیگراد تا مثبت ۷۵۰ درجه سانتیگراد و همچنین صداهایی با حداقل ۵۰_۲۵۰ دسی بل را تحمل کند.

البته این میزان تحمل پشم سنگ بسته به دانسیته محصول که همان وزن مخصوص پشم سنگ در هر یک متر مکعب می باشد بستگی دارد.

عرضه پشم سنگ تهران و اصفهان در مراکزفروش عمده پشم سنگ با میزان خرید پشم سنگ برای مصرف در ساختمان سازی و صنعت ارتباط مستقیم دارد.

این عرضه و تقاضا باعث شده که قیمت پشم سنگ تهران و اصفهان مناسب و ارزان محاسبه گردد.

اما لیست قیمت پشم سنگ با وجود تنوع زیادی که این محصول از نظر ضخامت، چگالی های متفاوت و همینطور متراژهای مختلفی که دارد در نرخ های متعدی عرضه می شود .

پس شما عزیزان برای در اختیار داشتن لیست قیمت پشم سنگ بهتر است با مشاورین فروش پشم سنگ ارتباطی داشته تا مطابق با درخواست محصول انتخابی شما، لیست کاملی از قیمت ها را ارائه دهند.