سفارش پشم سنگ ایران با روکش فویل یا کاغذ کرافت و بدون روکش در انواع عایق تخته ای ، عایق پتویی،عایق لحافی، عایق لوله ای در مرکز فروش عمده پشم سنگ برای عایق کاری حرارتی و صوتی و کاهش مصرف انرژی انجام می شود.

تولید پشم سنگ چیست؟

یکی از پرکاربردترین انواع عایق های حرارتی عایق پشم سنگ ایران است که بر پایه مواد معدنی تولید می گردد.

ماده اولیه پشم سنگ باقی مانده سنگ های اتش فشانی یعنی بازالت از خانواده سنگ های آذرین می باشد.

بازالت در دمای 1500 درجه سانتیگراد حرارت دیده و مواد مذاب آن در جریان باد قرار می گیرد که الیاف 6 میکرونی را تولید نماید.

الیافت های بسیار نازک که اکنون پشم سنگ فله ای نامیده می شود ماده اولیه تولید عایق تخته ای ، عایق پتویی ، عایق لوله ای و عایق لحافی است.

محصولات پشم سنگ ایران با توجه به سفارش در برنامه تولید، اضافه نمودن فویل آلومینیوم و کاغذکرافت را در یک طرف یا دو طرف انواع پشم سنگ خواهد داشت.

از مهمترین مشخصات پشم سنگ می توان به عایق صوتی، عایق حرارتی و ضد حریق بودن بدلیل حرارت زیادی که در دمای بالا دیده است اشاره نمود.

انواع پشم سنگ دارای کاربردهای مهم و پر بازدهی هستند که در بخش های بعدی هریک بررسی خواهد شد.

در مورد قیمت وخرید و فروش پشم سنگ نیز در این مطلب نکاتی اشاره خواهد شد.

انواع محصولات پشم سنگ

محصولات پشم سنگ دانسیته ، ضخامت و ابعاد مختلفی داشته و با روکش خارجی یا بدون روکش تولید می شوند و شامل موارد زیر که به کاربردهای آن نیز اشاره شده است:

– پشم سنگ فله ای LW :

این نوع عایق صوتی حرارتی بصورت پشم سنگ خام حلاجی شده با سه نوع کیفیت با عمل پیوندی ، بدون عامل پیوندی و وزن مخصوص پشم سنگ تولید و به مصرف می رسد و از آن برای پر کردن فضاهای فاقد شکل هندسی منظم استفاده می شود.

پشم سنگ لحافی DW:

عایق لحافی بصورت رولی به بازار ارائه می شود و بسیار انعطاف پذیر می باشد. پشم سنگ لحافی در انواع مختلف بدون روکش و با روکش آلومینیومی و کاغذ کرافت تولید می شود و برای عایق کاری سقف ساختمان ها، سوله ها، دیوارها، سقف های کاذب، کانال های تهویه هوا و سطوح با انحنای کم استفاده می شود.

پشم سنگ پتویی WM:

عایق پتویی پشم سنگ با روکش توری گالوانیزه یک عایق حرارتی صوتی برای صنایع به حساب می آید و عموما جهت عایق کاری ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و لوله های با قطر بالاتر از ۱۶ اینچ استفاده می شود. درتولید این نوع عایق پشم سنگ از هیچ رزین یا روغن استفاده نشده است.

پشم سنگ تخته ای S :

عایق تخته ای پشم سنگ یکی از پرکاربردترین محصولات پشم سنگ می باشد، این محصول در دانسیته و ضخامت های مختلف تولید می شودو بعنوان عایق صوتی حرارتی در ساختمان سازی استفاده دارد.

پشم سنگ لوله ای PS :

همانطور که از نام آن پیداست، عایق لوله ای پشم سنگ در قطر استاندارد لوله های موجود در بازار و در ضخامت های مختلف که در یک طرف آن برشی برای نصب راحت تر خورده است ، تولید می شود.

خواص پشم سنگ

بین انواع عایق های حرارتی و صوتی که تا به حال در دنیا ساخته شده اند پشم سنگ  بی ضرر ترین آنهاست و با محبط زیست کاملا سازگار است. دیگر مزایای پشم سنگ نیز در زیر فهرست شده است:

  • در برابر آتش مقاومت زیادی دارد.
  • پشم سنگ قابل بازیافت است.
  • از مضرات پشم سنگ برای بدن گزارش وجود ندارد بنابراین آسیبی به پوست نمی رساند و باعث سوزش آن نمی شود.
  • در برابر خوردگی مقاومت دارد.
  • ماده ای سبک ، استریل و عاری از عوامل آلوه کننده می باشد.
  • قارچ ها و باکتری های نمی توانند در پشم سنگ رشد کنند.
  • روش نصب پشم سنگ ساده بوده و براحتی برش داده می شود.
  • حمل و نقل و نگهداری پشم سنگ آسان است.

قیمت و تجارت پشم سنگ ایران

بیش از ۵۰ سال است که عایق پشم سنگ برای عایق بندی تاسیسات حرارتی و رطوبتی تولید میشود.

به عبارتی فن آوری و پیشرفت در امر ساخت و تولید پشم سنگ به نحو گسترده ای در معرض بهبود قرار گرفته است.

شرکت های زیادی در ایران مشغول تولید پشم سنگ بوده و برای کاهش مصرف انرژی به مردم خدمت رسانی می نمایند.

از جمله این تولید کنندگان می توان به شركت پشم سنگ ايران ، دارنده سيستم مديريت كيفيت مبتني بر استاندارد های ایزو در طراحي، توسعه، توليد و عرضه انواع عايقهاي پشم سنگ با خواص و كاربردهاي مختلف در ايران اشاره داشت.

با توجه به انبوه تولید پشم سنگ تهران ، پشم سنگ مشهد و پشم سنگ اصفهان خرید و فروش آن نیز با قیمت مناسب در مراکز فروش عمده پشم سنگ صورت می پذیرد.

قیمت انواع عایق پشم سنگ روکش دار و بدون روکش با توجه به ضخامت  و دانسیته و نیز روکش دار بودن و بدون روکش بودن آن متفاوت است.