آتش سوزی یکی از حوادث جبران ناپذیری است که امروزه در حوادث به خاطر آن منابع انسانی و مادی زیادی را از دست داده ایم. با مناسب ترین قیمت خرید پشم سنگ برای جلوگیری از حریق زودتر عایقکاری را انجام دهیم.

ضد حریق بودن پشم سنگ چیست؟

آتش سوزی و حریق یکی از حوادث جبران ناپذیری است که امروزه در حوادث می شنویم و متاسفانه به خاطر آن منابع انسانی و مادی زیادی را از دست داده ایم.

امروزه ساختمان ها با ساختمان های کوچک قدیم بسیار متفاوت تر هستند در این ساختمان ها اگر آتش سوزی بوجود آید آتشنشان ها با مصالح جدیدتر و خشن تری مواجه هستند .

دربیشتر موارد مهار آتش زمانی انجام شده که ساختمان دچار خسارت ۴۰% شده است و در یک ساختمان بزرگ مانند پلاسکو چنین خسارتی, هزینه جبران ناپذیری برای صاحبان ساختمان است .

اما راهکار جلوگیری از این همه خسارت چیست؟

یکی از مهمترین نکاتی که در این مسئله به چشم می آید مصالح ساختمانی است همانطور که ما می خواهیم ساختمان مقاوم برای زمان زلزله بسازیم بایستی برای جلوگیری از آتش نیز به مصالح ساختمان دقت کنیم.

عایق کاری ساختمان و استفاده از مصالح مناسب برای جلوگیری از حریق بهترین کاری است که می توانیم برای پیش گیری از عایق حرارتی خوبی استفاده نماییم.

یکی از این مصالح ، عایق های حرارتی است که امروزه در صنعت ساختمان سازی مطرح می گردد.

بهترین عایق های حرارتی ، عایق های معدنی هستند بدلیل تولید آن های از مواد معدنی مقاومت آنها در برابر حرارت بسیار بالا است از جمله پشم سنگ ، پشم شیشه و پشم سرامیک

پشم سنگ ازباقی مانده سنگ های آتشفشانی و بازالت تولید می گردد و مقاومت آن در برار حرارت بسیار بالا است.

قیمت خرید پشم سنگ با توجه به نوع عایق کاری و پشم سنگی که انتخاب می گردد متفاوت است حتی اضافه شدن روکش یا توری به آن ، تاثیر گذار است.

برای اطلاع از قیمت خرید پشم سنگ از طریق صفحه تماس با ما ، با ما در ارتباط باشید.

مشخصات پشم سنگ ضد حریق

ساختار عایق پشم سنگ به گونه ای می باشد که به عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده نمود و همین عامل سبب شده که این عایق از جایگاه بسیار خاصی در صنعت برخوردار باشد.

از مهم ترین مشخصات پشم سنگ ضد حریق بودن آن و جلوگیری از آتش سوزی نیز است.

پشم سنگ یکی از عایق های گرمی است که تحمل حرارتی بالایی در مقابل دماهای بالا و حتی شعله مستقیم آتش دارد.

یکی از نقاط مثب پشم سنگ عدم اشتعال پذیری در مقابل شعله مستقیم است حتی پس از برداشتن شعله مستقیم این عایق به هیچ عنوان به سوختن ادامه نمیدهد.

پشم سنگ از جمله عایق های معدنی است که بدلیل تولید از سنگ های آذرین باقی مانده سنگ های آتشفشانی ، مقاومت بالای در برابر حرارت دارد.

عایق پشم سنگ از تحمل حرارتی معادل 750درجه سانتی گراد، نقطه ذوب 1300و تحمل برودتی 30- درجه سانتی گراد برخوردار می باشد .

در سازه های فلزی در هنگام آتش سوزی فلز مقاومت خود را از دست داده و منجر به فرو ریختن کل ساختمان می شود.

اما با عایق کاری سازه های فلزی توسط پشم سنگ خصوصاً ستون‌ها و تیرهای ساختمان در صورت تداوم حریق حتی تا ده ساعت نیز هیچ مشکلی برای سازه‌ به وجود نمی‌آید.

پس بهترین کار برای جلوگیری از هر گونه حادثه و خسارت جبران ناپذیر ، از روش های عایق کاری و انواع پشم سنگ و قیمت خرید پشم سنگ از طریق صفحه تماس با ما ، از همکاران مشاوره وراهنمایی دریافت نمایید.

نقش پشم سنگ در جلوگیری از حریق

مقوله آتش سوزی در ساختمان یک مبحث بسیار مهم است و برای مقابله با آن باید از راهکار های پیشگیرانه مثل مصالح مناسب و عایق های چون پشم سنگ استفاده کرد تا جلوی حوادث آتش سوزی عمدی و سهوی که در ساختمان اتفاق می افتد را گرفت.

حتی تمام سازه های روی سكوهای نفتی با عایق پشم سنگ، عایق حرارتی نسوز می‌شوند تا در صورت بروز حریق و تا زمان رسیدن نیروهای امدادی، کارکنان و مهندسان درون این سازه ها ایمن باشند.

عایق معدنی پشم سنگ دمایی برابر با 1000 درجه سانتی گراد را همانند سنگ های طبیعی در دل کوه اتش فشان تحمل می کند.

در هنگام بروز آتش سوزی عایق های پشم سنگ در برابر حرارت آتش مقاومت نشان داده و گسترش آتش را کاهش می دهد.

این عایق نسبت به پشم شیشه مقاومت بیشتری نسبت به آتش داردو همین تفاوت بین پشم سنگ و پشم شیشه باعث شده که عایق پشم سنگ موردتوجه قرار گیرد.

در صورت بروز حریق در یک ساختمان و یا هر مکان دیگر ، عایق معدنی پشم سنگ باعث می شود که سازه بتواند حرارت های بالا را تحمل کرده و شرایط لازم برای نجات ساکنان و اطفا حریق را فراهم کند.

در یک ساختمان ها یا مجتمع های بزرگ که از تاسیسات گوناگون مانند کابل ها ، لوله های پلاستیکی و … استفاده شده که در صورت وقوع آتش سوزی باعث سرایت آتش به مکان دیگر می شوند.

اما در صورت استفاده از عایق پشم سنگ متناسب این اجزا و تاسیسات امکان گسترش آتش به مکان های دیگر را کاهش می دهید.

قیمت خرید پشم سنگ

یکی از بارزترین ویژگی های عایق پشم سنگ، مقاومت بسیار بالای آن در مقابل آتش سوزی می باشد.

پشم سنگ قابلیت اشتعال نداشته و بهترین ماده برای محافظت در برابر آتش سوزی می باشد.

پشم سنگ به عنوان یک عایق برای آتش سوزی ،صوت و حرارت شناخته می شود که کاربردهای مختلفی دارد .

پشم سنگ را می توان با چگالی (دانسیته) های مختلف و ابعاد و اندازه های متفاوت و در شکل های متنوع تولید نمود.

محصولات پشم سنگ از پشم خام که به صورت فله ای در محفظه دیواره ها وارد می شود، تا به شکل های عاق لوله ای،عایق تخته ای،عایق پتویی وعایق لحافی گسترده می باشد.

قیمت خرید پشم سنگ در فروشگاه های عرضه و توزیع پشم سنگ متفاوت است زیرا دانسیته ، ابعاد و ضخامت در قیمت پشم سنگ تاثیر گذار است.

با توجه به مشخصات پشم سنگ و کاربردها و مزایای گفته شده  و انجام صحیح روش نصب پشم سنگ در خانه،محل کار و سا ختمان ها کمک زیادی به جلوگیری از هدر رفتن انرژی می شود .

برای اطلاع از قیمت خرید پشم سنگ از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.