پشم سنگ جز عایق های معدنی ست که عایق حرارتی ، عایق صوتی و ضدحریق بوده و برای مصارف صنعتی ، ساختمان سازی و کشاورزی در مراکز فروش عمده با مناسبترین قیمت عایق پشم سنگ خرید و فروش می شود.

عایق پشم سنگ چیست؟

عایق پشم سنگ که ماده اولیه آن سنگ های بازالت باقی مانده سنگ های آتشفشانی است از عایق های معدنی به شمار می آید.

این عایق معدنی که در لاتین Rockwool نامیده می شود ، ضدحریق بوده و عایق حرارتی بالا و عایق صوتی مناسبی برای عایق کاری می باشد.

عایق حرارتی پشم سنگ که مواد اولیه در دمای 1500 درجه سانتیگراد ذوب می شوند می تواند تا 800 درجه سانتیگراد حرارت را تحمل نماید.

سنگ های بازالت که اکنون ذوب شده اند بعد از گذراندن فرآِیندی خاص به الیاف بسیار نازک 6 میکرونی تبدیل می شود که آن را پشم سنگ خام یا فله ای می نامند.

به الیاف نازک تولید شده رزین ، روغن یاسایر مواد اضافه می شود تا عایق پتویی ، عایق تخته ای ، عایق لوله ای و عایق لحافی پشم سنگ تهیه شود.

هریک از این محصولات پشم سنگ می توانند در محدوده دمایی خاصی عملکرد فوق العاد ای داشته و عایق حرارتی مناسبی در کنار عایق صوتی باشند.

محصولات عایق معدنی در وزن مخصوص پشم سنگ یعنی دانسیته و ضخامت های متنوعی و در شکل های تخته ای و رولی تولید می شوند.

بررسی مزایای پشم سنگ

پشم سنگ بصورت ماده ای با ویژگی های مشخص و استاندارد قابل تولید است و تحت تاثیر ترکیبات شیمیایی و یا میکرو ارگانیسم ها تجزیه نمی شود.

در صنعت کشاورزی هیدروپونیک کاربرد دارد زیرا هوادهی ریشه در آن به دلیل حفظ رطوبت کافی  بخوبی صورت می گیرد و گیاهان کمتر تحت تاثیر کم آبی موقت قرار می گیرند.

پشم سنگ ماده ای سبک استریل و عاری از عوامل آلوده کننده است و مضرات پشم سنگ برای بدن انسان با رعایت نکات ایمنی بسیار ناچیزاست .

محدوده دمای کارکرد بالایی دارد ، به طوری که این نوع عایق ها از جمله عایق های گرم محسوب می شوند و ضریب انتقال حرارت بسیار پایینی دارد.

عایق های پشم معدنی, علاوه برعایق بودن در مقابل حرارت, عایق صوتی و ضد حریق نیز محسوب می شوند.

هزینه بسیار پایین تر آن نسبت به عایق های الاستومری، پلیمری و انواع فوم هاباعث شده که این عایق جزیی از مصالح ساختمان سازی باشد.

پشم سنگ کاملا از مواد طبیعی ساخته می شوند و در تولید آنها از مواد شیمیایی مانند رنگ ها,فنول و اکریلیک استفاده نمی شود و مواد بکار رفته در آنها به راحتی قابل بازیافت می باشند.

دوست دار محیط زیست بوده و پایداری خوب پشم سنگ در طول زمان سبب شده که نیازی به تعویض آن در دراز مدت نباشد.

حمل و نقل آسان و ساده بودن روش نصب پشم سنگ یکی از مهمترین مزایای پشم سنگ بوده که انگیزه عایق کاران را برای استفاده از آن بیشتر می نماید.

قیمت عایق پشم سنگ

عایق های حرارتی بسیاری در رقابت با پشم سنگ وجود دارد ازجمله پشم شیشه و پشم شیشه و عایق های الاستومری و فوم های که هز یک ویژگی های خاص خود را دارند.

اما علاوه بر مزایا و معایب هریک از این عایق های حرارتی برای مصرف کننده قیمت عایق حرارتی نیز اهمیت بسزایی دارد.

قیمت عایق پشم سنگ نسبت به پشم سرامیک و عایق های الاستومری پایین تر بوده و هزینه آن در دراز مدت با کاهش مصرف انرژی جبران خواهد شد.

یکی دیگر از دلایل استفاده از پشم سنگ و چشم پوشی از قیمت عایق پشم سنگ داشتن سه مزیت عایق حرارتی ، عایق صوتی و ضد حریق بودن بصورت یک جا است که بسیار مهم است.

درگروه محصولات پشم سنگ قیمت عایق پشم سنگ پتویی با قیمت عایق پشم سنگ تخته ای نیز متفاوت است .

در این محصولات قیمت عایق پشم سنگ با روکش فویل آلومینوم و یا کاغذ کرافت با قیمت عایق پشم سنگ بدون روکش نیز تفاوت خواهد داشت.

حتی محل تولید پشم سنگ که در اصفهان ، تهران یا مشهد باشد نیز در قیمت تاثیر دارد بنابراین قیمت پشم سنگ مشهد با قیمت پشم سنگ اصفهان متغیر است .

خرید پشم سنگ در مراکز فروش عمده پشم سنگ

پشم سنگ در اصفهان ، تهران ، مشهد و سایر شهرها تولید ویژه ای دارد که هریک از تولید کنندگان محصولات خود را در مراکز فروش عمده پشم سنگ توزیع می نمایند.

در فروشگاه های فروش پشم سنگ ، قیمت پشم سنگ هر یک با هم در رقابت است و خرید پشم سنگ با هر برندی صورت می گیرد.

برندهای پشم سنگ عبارتند از پشم سنگ آسیا ، پشم سنگ آریا ، پشم سنگ پارامیس ، جهان عایق پارس ، پشم سنگ مشهد ، پشم سنگ تهران و … می باشد.

فروش و خرید پشم سنگ بصورت اینترنتی و یا حضوری در این فروشگاه ها بصورت عمده و جزیی صورت می گیرد.

قیمت عایق پشم سنگ با وجود تنوع زیادی که این محصول از نظر ضخامت، چگالی های متفاوت و همینطور متراژهای مختلفی که دارد در نرخ های متعدی عرضه می شود.

به فرض مثال پشم سنگ تخته ای که تنها یک نمونه از این عایق صوتی و حرارتی به حساب می آید حدود ۱۵۰ قیمت مختلف را شامل شده است.

پس شما عزیزان برای در اختیار داشتن لیست قیمت عایق پشم سنگ بهتر است با مشاورین فروش پشم سنگ ارتباطی داشته تا مطابق با درخواست محصول انتخابی شما، لیست کاملی از قیمت ها را ارائه دهند.

برای دسترسی به لیست قیمت عایق پشم سنگ از طریق صفحات مجازی یا سایت فروشگاه های عرضه پشم سنگ می توانید اطلاعات تماس را مشاهده و این قیمت ها را دریافت نمایید.