پشم سنگ عایق حرارتی که به طور عمده در کارخانه های تولیدی برای فروش آماده می شوند. این محصولات با توجه به تنوعی که دارند در زمینه های مختلفی مورد کاربری قرار می گیرند.قیمت پشم سنگ عایق حرارتی دارای روکش فویل یا کاغذ آلومینیوم و یا بدون روکش خارجی  بصورت لیست عرضه می شود.

معرفی جامع پشم سنگ عایق حرارتی

پشم سنگ در زبان انگلیسی rockwool یا stoneWool نامیده می شودو جزء خانواده عایق های حرارتی متشکل از الیاف معدنی است.

روش تولید پشم سنگ به این صورت است که ابتدا سنگ بازالت در درمای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد ذوب می شود و به صورت سیلیکات مذاب مایع در می آید .

سپس مذاب بدست آمده تحت روشهای خاصی به الیافی با قطر حدود ۶ میکرون تبدیل میشود که مجموعه این الیاف پشم سنگ را تشکیل می دهد.

پشم سنگ را می توان با دانسیته ،ابعاد و اندازه های متفاوت و در شکلهای متنوع  با روکش خارجی یا بدون روکش خارجی تولید نمود.

دامنه محصولات پشم سنگ از پشم سنگ فله ای که بصورت تزریقی در محفظه های دیواره ای وارد و به شکل های عایق تخته ای،عایق لحافی ، عایق لوله ای و عایق پتویی تهیه می شود.

پشم سنگ آسیبی به سلامت پوست نمی رساند و باعث سوزش آن نمی شود بنابر این برای بدن انسان مضر نمی باشد در عین حال هنگام استفاده از روش نصب پشم سنگ رعایت نکات ایمنی لازم است.

همچنین با تمام مصالحی که در ساختمان و صنایع به کار می روند سازگار است و تماس آن با این مصالح مشکلی به وجود نمی آورد و امروزه در صنعت ساختمان سازی یکی از مصالح شده است.

انواع محصولات پشم سنگ

محصولات پشم سنگ در کارخانه های زیادی در ایران تولید می شوند ازجمله شرکت های زیادی در اصفهان ، تهران و مشهد که هریک کیفیت و مشخصات تولید خود را دارند.انواع محصولات پشم سنگ عبارتند از:

  • عایق پشم سنگ تخته ای بدون روکش و یا با روکش فویل آلمینیوم  یا کاغذ کرافت
  • عایق پشم سنگ پتویی یک طرف توری یا دو طرف تور سیمی گالوانیزه
  • عایق پشم سنگ لحافی با روکش فویل آلمینیوم  یا کاغذ کرافت
  • عایق پشم سنگ لوله ای بدون روکش و یا با روکش فویل آلمینیوم و یا کاغذ کرافت
  • پشم سنگ خام فله ای

کاربرد های پشم سنگ

خرید پشم سنگ  برای عده زیادی از افراد و مکان ها سودمند خواهد بود و آن ها با استفاده از این عایق از مزایای بسیار فوق العاده آن بهره مند خواهند شد.

کاربردهای مهم پشم سنگ در زیر بیان شده است:

  • عایق کاری دیوارهای ساختمان از داخل و خارج
  • عایق کاری بام ساختمان از داخل و خارج
  • عایق کاری کف ساختمان
  •  در سیستم تاسیسات ساختمان
  •  استفاده از پشم سنگ کشاورزی جهت رشد و نمو گیاهان
  • عایق کاری  صنایع نفت، گاز و نیروگاه ها
  • استفاده از پشم سنگ در تولید پنل های ساندویچی
  • استفاده از پشم سنگ در کشتی سازی

قیمت پشم سنگ عایق حرارتی و صوتی

پشم سنگ ازجمله عایق های معدنی است که در ایران به صورت انبوهی در کارخانه های زیادی با کیفیت عالی در مقایسه با جنس خارجی تولید می شود.

زمانی که تولید این محصول با کیفیت عالی در کشورما وجود دارد فروشگاه های زیاد به صورت آنلاین و حضوری پشم سنگ را خرید وفروش می نمایند.

بیشتر فروشگاه ها دارای سایت ها و شبکه های مجازی برای فروش هستند که از طریق آن ها می توان لیست قیمت پشم سنگ عایق حرارتی وانواع محصولات رامشاهده نمود.

قیمت پشم سنگ عایق حرارتی  بسته به کیفیت مواد اولیه ، روکش استفاده شده ، ضخامت و دانسیته پشم سنگ در هر فروشگاهی می تواند متفاوت باشد.

بنابراین می توانید با شماره تلفن های درج شده در وب سایت فروشگاه تماس بگیرید یا به دفتر فروش مراجعه کنید و از قیمت ها مطلع گردید.

قبل از خرید پشم سنگ ها ابتدا به کاربردها و مقاومت های آن توجه نمایید زیرا هریک از محصولات پشم سنگ در دمای مطلوب خود کارآیی خواهد داشت .

لیست قیمت فروش پشم سنگ شامل قیمت عایق پشم سنگ پتویی ، قیمت عایق پشم سنگ تخته ای و لحافی یا لوله ای  در دانسیته و ضخامت و متراژ مختلف و ویژگی های استفاده از آن قابل تنظیم می باشد.