از عایق پشم سنگ پتویی برای عایق کاری سقف ساختمان ها، کف، دیوارها، لوله های با قطر بالا، مخازن، دودکش های بلند و … استفاده می شود و روش نصب پشم سنگ پتویی مانند سایر انواع پشم سنگ ساده و سریع خواهد بود.

عایق پشم سنگ پتویی ایزوبلانکت

ایزوبلانکت یا عایق پتویی پشم سنگ چیست؟ عایق پشم سنگ پتویی که نوع دیگری از محصولات پر کاربرد پشم سنگ است از الیاف پشم سنگ خام یا فله ای بدست می آید.پشم سنگ Rockwool یک عایق معدنی است که در شکل های پتویی ، تخته ای و لوله ای از الیاف میکرونی با خاصیت عایق صوتی حرارتی و ضد حریق تولید می گردد.الیاف بسیار نازک پشم سنگ که از ذوب شدن سنگ های بازالت در دمای بالاتر از ۱۳۰۰ درجه سانتی گراد بدست می آید تا ۷۵۰ درجه سانتیگراد مقاومت در برابر حرارت دارد.این الیاف نسوز می تواند از گسترش آتش جلوگیری نموده و انتقال صدا را کاهش دهد که هر یک از انواع آن در دمای خاصی مقاومت مطلوب خواهد داشت.یکی ازاین محصولات که عایق پتویی است از دوخته شدن الیاف پشم سنگ به توری های گالوانیزه با سیم های نسوز بصورت شش ضلعی تهیه می شود.روش نصب پشم سنگ پتویی مانند سایر انواع پشم سنگ ها ساده و سریع بوده زیرا انعطاف پذیر است و ابزار نصب پشم سنگ برای آن ساده می باشد.پشم سنگ پتویی در انواع مختلف و دانسیته های متنوع بین ۸۰ تا ۱۶۰ کیلوگرم بر متر مکعب تولید و مصرف می گردد.استفاده از هر دانسیته پشم سنگ پتویی و ضخامت ۲۵تا ۱۰۰ میلی متر برای دمای خاصی کارآیی خواهد داشت که این انتخاب وزن مخصوص پشم سنگ و ضخامت آن باید صحیح و باتوجه به دما انتخاب گردد.

کارآیی انواع پشم سنگ پتویی

عایق پتوئی پشم سنگ دوخته شده به توری های گالوانیزه ( ایزو بلانکت ) بصورت پشم سنگ متراکم و فاقد رزین بوده که این خصیصه سبب افزایش مقاومت دمای کارکرد محصول تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد گردیده است.افزایش مقاومت کششی و انعطاف پذیری این محصول از طریق عملیات دوخت صورت گرفته و با روکشهائی از قبیل توری سیمی، فویل آلومینیوم، کاغذ آلومینیوم مسلح، کاغذ کرافت و پارچه نسوز پوشش داده میشود .

کاربرد پشم سنگ دانسیته و ضخامت های متنوع در موارد زیر بیشتر است :

– سقف ساختمان ها
– دیگ های بخار
– بویلر ها و شیرها
– لوله های با قطر بالا
– مخازن
– دودکش های بلند

نکات مهم در روش نصب پشم سنگ پتویی

برای روش نصب پشم سنگ پتویی چه بصورت افقی و چه بصورت عمودی می توان از موارد و نکات زیر بهره مند شد و اجرای پشم سنگ در کف یا سقف را به بهترین نحو ممکن انجام داد:

قبل از اجرای پشم سنگ در دیوار وجود نشتی باید ابتدا تعمیر شود.
طول عایق که برای عایق کاری دیوار لازم است را اندازه گیری کنید و عایق را از پشت و یا وارونه ی آن برش بزنید.
باقراردادن لبه های عایق پتویی در بالای دیوار آن را با میخ یا سیخک بکوبید.
عایق پتویی را در پشت لوله ها، مجراها و سیستم الکتریکی قرار دهید، در صورت عدم امکان، عایق را به دقت برش دهید به طوری که عایق پتویی اطراف مانع ها را پوشش دهد.
اگر قطعه ای را برش زده اید لبه های بالایی و پایینی قطعات را روی هم قرار دهید تا عایق محکم به یکدیگر وصل شود.
پس از نصب عایق های پتویی، تمامی نقاط اتصال را نوار بندی کنید.
برای پر کردن جاهای خالی بین تیر آهن ها، عایق را به قطعات کوچک برش بزنید و در قسمت فوقانی تیر آهن قرار دهید و با فشار در جاهای خالی قرار دهید.
تمام نقاط نفوذ هوا، در بندهای تیر آهن، پوشید شود. وجود هر گونه نشتی در دیوار باید قبل از عایق کاری تعمیر شود.
طول عایق را چند اینچ بلندتر از طول دیوار برش بزنید.
عایق پتویی را با استفاده از نوار تخته کوبی به یکدیگر بچسبانید و عایق های نزدیک به هم را به یکدیگر محکم کنید.
قسمت پایین عایق پتویی را با کف ساختمان تراز کنید.
در پایان به دور تمام نقاط اتصال نوار ببندید.

فروش انواع پشم سنگ پتویی

فروش انواع پشم سنگ پتویی با توجه به سادگی روش نصب پشم سنگ پتویی همچون سایر انواع پشم سنگ بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.فروش انواع پشم سنگ در دانسیته های ۸۰ تا ۱۶۰ کیلوگرم بر متر مکعب در ضخامت های ۵ و ۱۰ سانتی متر بیشتر کاربرد دارد.
قیمت پشم سنگ پتویی با توجه به کیفیت مواد اولیه آن یعنی قیمت پشم سنگ فله ای و کیفیت آن و توری های استفاده شده دوخته شده متغیر است.در مراکز فروش عمده پشم سنگ برای افرادی که خریدار پشم سنگ عمده هستند تخفیفات ویژه ای در نظر خواهد گرفته شد.
پشم سنگ پتویی انعطاف پذیر ، عایق صوتی و حرارتی بالا بدون آزبست، کلراید، CFC و HCFC و سایر موادی شیمیایی خطرناک بوده و از لحاظ شیمیایی خنثی محسوب می شود.پایداری بسیار خوب و عدم تغییر و یا افت خواص فیزیکی و شیمیایی در دراز مدت و هنگام نصب پشم سنگ و اجرای آن از دلایل پرطرفداری این عایق حرارتی صوتی می باشد.