پشم سنگ پتویی یا ایزو بلانکت، به عنوان یک عایق حرارتی استفاده می شود. ایزوبلانکت مطابق با استاندارد ASTM C592 تولید می گردد. از خصوصیات بارز عایق پشم سنگ پتویی تحمل دمای حرارتی بالای آن است که تا دمای 750 درجه سانتی گراد می باشد. یک عایق از نوع پشم معدنی است که در برابر دما مقاومت می کند و با مش سیم یک محصول عایق محکم است.

عایق های پشم سنگ پتویی به صورت یک طرف توری و دو طرف توری گالوانیزه با روکش هایی از جنس کاغذ کرافت، فویل آلومینیوم و پارچه نسوز قابل تولید میشوند. ایزو بلانکت به دلیل استفاده از متریال های با کیفیت می تواند دمای زیادی را در خود نگه دارد و از برون دهی دما جلوگیری کند. این عایق یک پتوی انعطاف پذیر است که برای مصارف عایق عمومی طراحی شده است و به منظور تهیه سهولت در نصب در بزرگ و به صورت تاشو یا رول تهیه می شود.

عایق های ایزوبلانکت برای مصارف مختلف از دانسیته های 80 تا 150 کیلوگرم بر متر مکعب و ضخامت های 30 تا 100 میلی متر موجود می باشد که بسته به نیاز خود می توانید آن ها را تهیه نمایید. این محصول اغلب برای مکان هایی به کار برده می شود که دارای سطوح صاف و یا منحنی های بزرگ است.

پتو پشم سنگ نوعی محصول نرم و رول است که عمدتاً برای حفظ گرماي بام فولادی، لوله کالیبر بزرگ، مخزن ذخیره سازی، تجهیزات در مقیاس بزرگ، چیزهای نامنظم، شیر و اتصالات لوله بخصوص مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای عایق پشم سنگ پتویی در: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، کوره ها و گرم خانه ها، دیگ های بخار، توربین ها، داکت ها، شیرها و فلنج ها، مخازن ،لوله هایی با قطر زیاد، دودکش های بلند، اگزوز توربین ها، گرم خانه ها و…. است.

در واقع از مهمترین ویژگی های محصول پشم سنگ پتویی یا توری سیمی گالوانیزه می توان به مقاوم در برابر ارتعاشات شدید، عایق حرارت و صوت عالی و ایمنی در مقابل آتش را اشاره نمود.

پشم سنگ پتویی توری دار

در عایق پشم سنگ پتویی توری سیمی گالوانیزه توسط یک نخ نسوز به پشم سنگ خام بدون رزین دوخته میشود که این توری سیمی در مجاورت هوا و رطوبت زنگ نمی زند و با چشمه های 4/3 و 1 اینچ مطابق با استانداردهای ASTM592 تولید میشود.
این عایق به صورت یک طرف توری و یک طرف توری با فویل آلومینیوم و یا دو طرف توری طبق درخواست مشتری تولید می شود.

به طور کلی خصوصیات پشم سنگ پتوئی موارد زیر است:

  • عایق حرارتی
  • عایق صوتی
  • مقاوم به خوردگی
  • عدم انتشار گازهای سمی
  • دوام بسیار زیاد
  • سازگار با محیط زیست
  • خواص شیمیایی پایدار
  • خواص فیزیکی پایدار
  • ضریب حرارت بالا
  • جذب صوت عالی
  • غیر قابل اشتعال
  • دافع رطوبت

خرید پشم سنگ پتویی

ویژگی پشم سنگ پتوئی توری دار

پشم سنگ پتوئی توری دار محصولی از عایق پشم سنگ است که به آن رزینی اضافه نمی شود و فقط از زیر پرسهای سنگین عبور می کند و الیاف ها بر روی هم انباشته و تنیده می شود و با پوششی از توری مش که به توری مرغی نیز شهرت دارد بر روی آن با مفتول گالوانیزه دوخته می شود.

پشم سنگ توری دار را بلانکت نیز می نامند که بیشتر برای عایق کاری های لوله های قطور و مخازن های بزرگ با حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. پشم سنگ توری دار یکی از محصولات پر کاربرد در انواع پشم سنگ است و با دیگر انواع پشم سنگ متفاوت است و با انواع سیم های گالوانیزه و سیم استیل تولید می شود. این محصول عایق پشم سنگ دارای انعطاف کاری زیاد است به طوری که کاملاً شکل پذیر و دارای مقاومت فیزیکی زیادی می باشد و هچنین دارای عمر طولانی نسبت به سایر محصولات دیگر پشم سنگ است. در بعضی از مواقع برای بالا بردن مقامت فیزیکی این محصول هر رو طرف را با توری مش دوخته می شود.

کاربردهای پشم سنگ پتویی توری دار

پشم سنگ توری دار در عایق کاری های بزرگ و کوچک و در انواع عایق کاری های صوتی و در زمستان جهت یخ زدن مواد مایع مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق با انواع میخ های فلزی و پلاستیکی که گل میخ نام دارد نصب می شود.

عمده کاربرد عایق پشم سنگ پتوئی در جدار کوره ها، دیواره های مخازن و دیگهای بخار، تانکرهای حمل قیر، لوله های اگزوز و لوله های با سایز بالای 8 اینچ و در کل مکانهایی که سطح صافی ندارند و مدور هستند بکار می رود.
برای مثال در مورد تانکرهای حمل قیر عایق پتویی با دانسیته 140 کیلوگرم برمتر مکعب و ضخامت 6 سانتیمتر بکارمی رود و از سرد شدن قیر جلوگیری می کند.

شرکت پشم سنگ خارون پشم سنگ پتوئی توری دار و انواع دیگر پشم سنگ ها از جمله عایق پشم سنگ لحافی را ار طریق سایت و یا شماره مندرج در صفحه عرضه می دارد.