نحوه ساخت پشم سنگ چگونه می باشد؟ مواد اولیه ای که در پشم سنگ استفاده می شود چیست؟ برای خرید و تهیه انواع پشم سنگ باید در ابتدا اطلاعاتی در زمینه نحوه ساخت و مواد اولیه آن داشته باشید. در ادامه این مقاله شرح کامل نحوه ساخت پشم سنگ بیان شده است. با ما همراه باشید.

پشم سنگ چیست

امروزه به دلیل افزایش جمعیت کاهش سوخت و کاهش انرژی های برقی و آبی باعث شده است که مهندسین اقدام به اختراع کالایی جهت کنترل و رفع انرژی های هدر رفته نموده اند.این کالا به نام Rock Wool یا پشم سنگ معروف می باشد.پشم سنگ یک عایق حرارتی، صوتی، الکتریکی و برودتی است.این محصول مانند پشم شیشه یک عایق است اما با تفاوت هایی که در ادامه بیان می شود.شرکت پشم سنگ خارون به عنوان یکی از تولید کننده عایق های صوتی تلاش نموده اسن که این محصول را در بهترین کیفیت جهت رضایت مشتری عرضه می دارد.

ترکیبات پشم سنگ

مهم ترین ماده که در پشم سنگ استفاده می شود سنگ بازالت است.این سنگ از فعالیت کوه های آتش فشان تولید می شود.علاوه بر سنگ بازالت مواد رزین دار و روغن های مخصوص در هنگام ساخت اضافه می شود.

تر کیبات دیگر این محصول عبارتند از:

اکسید آلومینیوم.
اکسید سیلیس.
اکسید تیتانیوم.
اکسید های آهن.
اکسید کلسیم.
اکسید منیزیم.
اکسید سدیم.

نحوه ساخت پشم سنگ

نحوه ساخت پشم سنگ در تمام کارخانه های تولید عایق های حرارتی و صوتی به یک گونه می باشد.تنها تفاوت شرکت های ساخت این محصول در کیفیت مواد اولیه است.در بالا مواد اولیه و ترکیبات عایق بیان شده است.در ابتدا سنگ بازالت را در کوره ها با دمای ۱۶۰۰ الی ۱۹۰۰ درجه سانتی گراد ذوب می نمایند.به این نوع ذوب، ذوب سیلیکاتی گفته می شود.مواد سیلیکاتی را به سمت دستگاه های الیاف ساز برای تبدیل به رشته های الیافی سوق می دهند.این الیاف های طویل بسیار ریز که به قطر ۶ الی ۸ میکرون از دستگاه الیاف ساز به صورت پراکنده از هم خارج می شود.الیاف ها را در کوره با دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد برای گرفتن رطوبت به صورت پخته شده ارسال می نمایند.سپس مواد رزین دار و روغن های مخصوص را آغشته به الیاف ها را به صورت پاششی انجام می گیرد.پس از مخلوط کردن، رشته های ریز را به وسیله نوار به سوی دستگاه های پرس جهت فشار های سنگین پرس می کنند.در آخرین مرحله پشم های تولید شده را در کنار هم به صورت منسجم شده در اندازه ها و قالب های مختلفی که در زیر بیان شده است را برش می دهند.

انواع پشم سنگ

شرکت پشم سنگ خارون جهت برآورده کردن نیاز های مشتری الیاف های به وجود آمده از سنگ بازالت را در انواع قالب و وزن مخصوص عرضه می دارد

انواع پشم سنگ همراه با مقدار دانسیته عبارتند از:

– پشم سنگ ایزوترم فله ای خام بدون دانسته و ضخامت.
– پشم سنگ پتویی ایزوبلانکت با دانسیته ۹۰ الی ۱۶۰ کیلو گرم بر متر مکعب با ضخامت ۲۵ الی ۱۰۰ میلی متر.
– پشم سنگ تخته ای پانلی با دانسیته ۶۰ الی ۱۲۰ کیلو گرم بر متر مکعب با ضخامت ۲۵ الی ۱۰۰ میلیمتر.
– پشم سنگ ایزوپایپ لوله ای با دانسیته ۱۰۰ الی ۱۶۰ کیلو گرم بر متر مکعب با ضخامت ۲۵ الی ۱۰۰ میلیمتر.
– پشم سنگ لحافی فنوفلت با دانسیته ۳۰ الی ۶۰ کیلو گرم بر متر مکعب با ضخامت ۳ الی ۱۰ سانت.

خرید انواع پشم سنگ

خرید انواع پشم سنگ براساس مقدار حجم قیمت گذاری می شود.مصرف کننده برای تهیه این محصول باید نحوه سفارش خود را به صورت عمده انجام دهد.خرید عمده پشم سنگ به علت کاهش هزینه های جانبی با قیمت مناسب فاکتور زده می شود.برای آگاهی از قیمت خرید محصولات عایق های حرارتی می توان با کارشناس فروش شرکت پشم سنگ خارون ارتباط برقرار تماس با ماشود.