پشم سنگ با دو نوع فشرده‌سازی مختلف تولید می‌شود: پشم سنگ با فشردگی متوسط ​​و پشم سنگ با فشردگی بالا، پشم سنگ با فشردگی متوسط ​​به دلیل وزن کمتر، انعطاف پذیری بیشتر و عمر مفید بیشتر، برای روف‌های گاردن معمولاً مناسب تر هستند. برای محافظت از روف گاردن از نظر آب و هوا، باید از پشم سنگی با ضخامت مناسبی استفاده کنید. در مورد ضخامت مناسب برای پشم سنگ، باید به شرایط محیطی و نیازهای حرارتی و صوتی روف گاردن شما توجه کنید.

پشم سنگ تخته ای می‌تواند برای عایق کردن روف گاردن استفاده شود. این نوع پشم سنگ، به دلیل داشتن شکل تخته ای و ضخامت بالا، می‌تواند به صورت دقیق‌تری در فضاهای محدود و با فضای بسته استفاده شود. به علاوه، پشم سنگ پانلی یا تخته ای نسبت به پشم سنگ فشرده، برای روف گاردن بیشتر مناسب است زیرا دارای وزن کمتری است و انعطاف پذیری بیشتری دارد. همچنین، به دلیل داشتن شکل تخته ای، در نصب آسان تر است و برای پوشش سطوح ناهموار مانند روف گاردن، مناسب است.

به هر حال، برای انتخاب نوع پشم سنگ مناسب برای عایق کردن روف گاردن، بهتر است با یک متخصص ساختمانی مشورت کنید. همچنین در هنگام نصب، باید رعایت کرد که پشم سنگ تخته ای همراه با لایه‌های دیگری مانند عایق‌های حرارتی و آب‌بندی استفاده شود تا به صورت کامل از حرارت و آب و هوای بیرون محافظت کند.

هنگام ساخت کف روف‌گاردن باید از مصالح باکیفیت و عایق صوتی استفاده کرد تا از انتقال صدا به طبقه پایین جلوگیری شود. این مصالح همان موادی است که در سقف سایر طبقات ساختمان نیز به کار می‌رود. درصورتی‌که از مصالح و مواد عایق صوتی باکیفیت استفاده شود تقریباً می‌توان گفت شنیدن صدا از کف روف‌گاردن برای طبقه زیرین غیرممکن است.

برا ی سفارش پشم سنگ تخته ای وارد شوید

عایق روف گاردن پشم سنگ

روف گاردن چیست؟‌

روف گاردن roof garden یا فضای سبز روی پشت بام  در کل به مکانی گفته میشود که فضای سبز بر روی سقف (چه پشت بام، چه حیاط و …) اجرا شده باشد و بستر کشت گیاه، در ارتفاعی بالاتر از سطح خاک زمین بر روی بستر مصنوعی شکل گرفته باشد؛ مانند کف لابی ساختمان که سقف پارکینگ را تشکیل میدهد، یا کف حیاطی که بر روی پارکینگ شکل گرفته و امکان کاشت گیاه بر روی خاک طبیعی زمین محیا نباشد.

روف گاردن میتواند از قراردادن چند گلدان روی پشت بام آغاز و به اجرای باغ و فضاهای سبزی همچون پارک ختم گردد. انتخاب نوع طراحی روف گاردن بستگی به عوامل مختلفی همچون، سازه ساختمان، کاربری، ویژگی های اقلیمی و حتی سلیقه شما دارد! عوامل ذکر شده در روش های گوناگون اجرایی به نام های روف گاردن گسترده، روف گاردن متمرکز و روف گاردن پرتابل و مدولار خلاصه میشوند. این ایده از باغ‌های تعلیقی شروع شده است، اما اکنون به یک مفهوم کاملاً جدید برای معماری شهری تبدیل شده است.

به زبان عامیانه روف گاردن گسترده شیوه ای است که در آن شما خواستار سطح گسترده سبز و به صورت واضح تر اجرای سطوح چمنکاری شده روی پشت بام هستید! در این روش بعد از اجرای ایزولاسیون و زیرسازی مناسب پشت بام و تعبیه خروجی آب، سطح بام جهت کاشت چمن آماده می باشد. اما در روش متمرکز میتوانید درختان و بوته های زیبا و سرزنده نیز به پشت بام اضافه کنید. چرا که در این روش عمق کاشت بیشتری در اختیار شماست و اجرای باغچه ها به روش سنتی این امکان را در اختیار شما قرار میدهد.

ترکیب خاک و گیاهان در سیستم‌های روف‌گاردن می‌تواند به‌عنوان یک عایق صدا عمل کند؛ اما میزان عایق صدا بستگی به ضخامت بستر و ساختار روف‌گاردن دارد و هرچه بستر و پوشش گیاهی ضخیم‌تر و بستر عمیق‎تر باشد، عایق صوتی بهتری وجود دارد.
چنانچه شرایط کافی برای کاهش سروصدا در روف‌گاردن را نداشته باشید به عایق صوتی برای روف‌گاردن نیاز خواهید داشت. برای دریافت راهنمایی بیشتر و انتخاب بهترین مواد عایق صوتی می‌توانید از مشاوره متخصصان ما بهره‌مند شوید.

استفاده از پشم سنگ برای روف گاردن و نکات آن

بهترین عایق برای روف گاردن مانند پشم سنگ باید از جمله عایق‌هایی باشد که توانایی کاهش انتقال حرارت از روی سطح را دارد. با این ویژگی، در فصل تابستان، مانع از گرم شدن سطح روف گاردن و در فصل زمستان، مانع از از دست دادن حرارت از داخل ساختمان می‌شود. یکی از ویژگی های مهم عایق برای روف گاردن، مقاومت در برابر آب است. بهترین عایق باید از جنسی باشد که از رطوبت و نفوذ آب جلوگیری کند و در عین حال اجازه تردیدن رطوبت داخل عایق را ندهد. باید مقاوم در برابر پوسیدگی باشد و از جنسی باشد که نسبت به رطوبت و فرسایش مقاوم باشد. بهترین عایق باید انعطاف پذیر باشد و قابلیت پذیرش شوک ها و تغییر شکل را داشته باشد تا در برابر تغییرات دمایی و وضعیت های مختلف آب و هوایی مقاومت داشته باشد. باید به راحتی نصب شود و نیازی به زمان و هزینه زیادی برای نصب نداشته باشد. همچنین باید مقاومت بالا در برابر حریق داشته باشد و نسبت به آتش سوزی مقاوم باشد.

در آخر برای محافظت از روف گاردن از نظر آب و هوا، باید از پشم سنگی با ضخامت مناسبی استفاده کنید.