پشم سنگ لوله ای بهترین روش برای عایق کاری لوله ها است. این عایق از الیاف یکنواخت شیشه که با نوعی رزین فشرده و متراکم شده اند، درست می شود. رزین استفاده شده در این عایق نسوز و نامحلول و عایق در محیط های شیمیایی است.

انواع عایق پشم سنگ لوله ای: عایق پیش ساخته بدون روکش، عایق پیش ساخته با روکش آلومینیوم مسطح، عایق پیش ساخته با روکش آلومینیوم ساده, عایق پیش ساخته بدون پرداخت.

پشم سنگ لوله ای معمولا جهت عایق کاری لوله های آب گرم و سرد و بخار سیالات گرم و سرد در صنایع مختلفی مثل پتروشیمی و نفت و گاز و نیروگاه ها و هم چنین در تاسیسات ساختمان ها کاربرد دارد و از انواع پوشش دار آن در صنایع غذایی نیر استفاده می شود. مقاومت این عایق در برابر حرارت 350 درجه سانتیگراد است.

پشم سنگ لوله‌‌ای چیست؟

پشم سنگ لوله ای (ایزو پایپ – pipe slag wool)، برای عایق کردن لوله هایی استفاده می شود که در آن سیالات سرد یا گرم و یا بخار جریان دارد. عایق حرارتی لوله ی پشم سنگ همچنین در سیستم های حرارتی – برودتی و تهویه مطبوع استفاده می شود.

این عایق ها برای عایق حرارتی، برودتی، رطوبتی، الکتریکی، آتش سوزی و عایق صوتی استفاده می شوند. رسانایی عایق کم است و برعکس مقاومت حرارتی آنها زیاد است و به صورت معمولی، پوشش کاغذ کرافت، و یا پوشش آلومینیومی عرضه می گردد. انواع روکش دار و بدون روکش همچنین انواع شکاف دار و بی شکاف به سلیقه مشتری تولید می شود.

از ویژگی های این محصول می توان به مقاومت در برابر دمای بالا، مقاومت در برابر خوردگی قوی، هدایت حرارتی خوب، ثبات ابعادی خوب، قابلیت ضد فشردگی و عایق به منظور کاهش مصرف انرژی و محافظت از نیروی انسانی در محیطهای صنعتی اشاره کرد.

پشم سنگ لوله ای برای حفظ گرما و سرما برای انواع خطوط لوله و برای کنترل دما، صرفه جویی در انرژی و همچنین حفاظت شخصی استفاده می شود. به این ترتیب پشم سنگ بهترین نوع عایق حرارتی، صوتی برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ساختمان و… پشم سنگ لوله ای، پشم سنگ تخته ای و  پشم سنگ پتوئی همه محصولات اصلی مصالح ساختمانی هستند.

در واقع عایق کاری با استفاده از پشم سنگ لوله ای دارای مزایایی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • دارای مقاومت و دوام بالا در برابر عوامل خارجی است.
  • از نظر اقتصادی برای استفاده در صنایع و تاسیسات به صرفه است.
  • نصب و جا به جایی آسانی دارد.
  • ضد حریق است و در برابر حرارت و آتش نمی سوزد.
  • عایق صوتی بوده و قدرت جذب صدای بالایی دارد.
  • عایق رطوبتی خوبی است.
  • مقاومت بالایی در برابر فشارهای خارجی دارد.
  • از نظر زیست شناسی با محیط زیست سازگار است و ضرری به طبیعت وارد نمی کند.

انواع پشم سنگ لوله‌ای

انواع عایق پشم سنگ لوله ای

  • عایق پشم سنگ لوله ای پیش ساخته بدون روکش
  • عایق پشم سنگ لوله ای پیش ساخته با روکش کاغذ آلومینیوم ساده
  • عایق پشم سنگ لوله ایپیش ساخته با روکش کاغذ آلومینیوم مسلح

جهت نصب پشم سنگ لوله ای روی لوله های افقی باید در موقعیت ساعت 6 در درزهای طولی باشد و نصب این عایق بر روی لوله های عمودی نسبت به درزهای طولی باید در موقعیت زاویه 30 درجه باشد. اگر در دماهای بالا نیاز به ضخامت بیشتری باشد می توانید از دو لایه پشم سنگ استفاده کنید.

کاربرد عایق پشم سنگ لوله ای 

  • در لوله های حاوی سیالات گرم، سرد و بخار آب
  • سیستم های حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع
  • تاسیسات صنعتی و خانگی
  • صنایع نفت- گاز و پتروشیمی
  • صنایع غذایی

انواع پشم سنگ لوله ای

قیمت پشم سنگ لوله‌ای

یکی از محصولات پر فروش پشم سنگ ، پشم سنگ لوله ای است که برای عایقکاری لوله ها بسیار مناسب است و در ضخامت و قطرهای مختلف و بسیار متنوع وجود دارد و خرید و فروش می شود. عایق های لوله ای پشم سنگ در مهار انرژی از ضخامت 25، 30، 40، 50، 60، 70، 75، 80، 90، 100 میلیمتر وجود دارد.

با توجه به نوسانات بسیار بازارهای داخلی در زمینه خرید و فروش و قیمت انواع عایق پشم سنگ ، جهت بدست آوردن قیمت به روز و دقیق عایق پشم سنگ لوله ای با کارشناسان فروش مجموعه پشم سنگ خارون در ارتباط باشید.

قیمت پشم سنگ لوله ای با توجه به نوع و ضخامت ، چگالی و متراژ با نوع دیگر ان متفاوت است. عایق های پشم سنگ در انواع مختلفی در مهار انرژی خرید و فروش می شود و با بهترین قیمت در سراسر نقاط کشور به فروش می رسد.

همان گونه که بیان شدعایقهای پشم سنگ در انواع متفاوتی وجود دارد: پشم سنگ پتویی، پشم سنگ لحافی، پشم سنگ لوله ای، پشم سنگ فله ای پشم سنگ تخته ای و همچنین قیمت عایق پشم سنگ به عوامل بسیاری بستگی دارد.

شرکت پشم سنگ خارون یکی از نمایندگی ها و مراکز فروش عایق پشم سنگ بدون واسطه و به صورت عمده است که تمامی محصولات را به سراسر کشور در اسرع وقت ارسال میکند.