پشم سنگ لوله ای قالب لوله ای شکل دارد. این عایق در قطر استاندارد و در ضخامت های مختلف با رو کش فویل آلومینیوم و بدون روکش فویل آلومینیوم استفاده میشود. در یک طرف آن به صورت طولی برش داده شده است تا در هنگام نصب به راحتی در اطراف تجهیز قرار گیرد.

پشم سنگ لوله ای در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شود. یک نوع دسته بندی متداول برای آن وجود دارد که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

  • عایق پشم سنگ لوله ای به صورت پیش ساخته بدون روکش
  • عایق لوله ای به صورت پیش ساخته با فویل آلومینیومی ساده
  • پشم سنگ لوله ای به صورت پیش ساخته با فویل آلومینیومی تخت
  • عایق پشم سنگ لوله ای به صورت پیش ساخته بدون پرداخت

استاندارد تولید ASTM C547
دانسیته 100-140 کیلوگرم بر متر مکعب
طول 500 میلیمتر
سایز 16 1/2 میلیمتر
ضخامت 100-25 میلیمتر
تحمل دما 750 درجه سانتیگراد

پشم سنگ لوله‌ای چه مزایایی دارد؟

پشم سنگ لوله ای (ایزو پایپ – pipe slag wool)، برای عایق کردن لوله هایی استفاده می شود که در آن سیالات سرد یا گرم و یا بخار جریان دارد. عایق حرارتی لوله ی پشم سنگ همچنین در سیستم های حرارتی – برودتی و تهویه مطبوع استفاده می شود. انواع روکش دار و بدون روکش همچنین انواع شکاف دار و بی شکاف این عایق لوله ای با سلیقه مشتری تولید می شود. از ویژگی های این محصول می توان به مقاومت در برابر دمای بالا، مقاومت در برابر خوردگی قوی، هدایت حرارتی خوب، ثبات ابعادی خوب، قابلیت ضد فشردگی و عایق به منظور کاهش مصرف انرژی و محافظت از نیروی انسانی در محیطهای صنعتی اشاره نمود. حداکثر مقاومت مؤثر عایق پشم سنگ لوله ای تا دمای ۳۵۰ درجه سانتیگراد است. لوله پشم سنگ، پشم سنگ تخته ای و پشم سنگ پتوئی همه محصولات اصلی مصالح ساختمانی هستند.

با توجه به اینکه ایزوپایپ پشم سنگ لوله ای محصولی خاص است، ویژگی‌های  و مزایای منحصر به فردی دارد. در زیر چند مزیت این محصول به اختصار معرفی شده است:

  • مقاومت در برابر حرارت: ایزوپایپ دارای مقاومت بالا در برابر حرارت است. این محصول می‌تواند در دماهای بالا مانع از انتقال حرارت گردد.
  • مقاومت در برابر آتش: ایزوپایپ دارای مقاومت بالایی در برابر آتش است.
  • مقاومت در برابر صدا: این محصول دارای قابلیت جذب صدا است و می‌تواند صدای ایجاد شده را در داخل لوله‌ها را به محیط انتقال ندهد.
  • مقاومت در برابر رطوبت: این محصول دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت است و آن را از خود عبور نمی‌دهد.
  • مقاومت در برابر فشار: این محصول دارای مقاومت بالا در برابر فشار است و می‌تواند در سیستم‌های فشار قوی به خوبی از آن استفاده کرد.
  • راحتی در نصب عایق پشم سنگ لوله ای: ایزوپایپ به دلیل وزن سبک و شکل آن به راحتی قابل نصب است و به سادگی می‌توان آن را در هر محیطی به کار برد.
  • زیبایی: پشم سنگ به شکل لوله ای دارای شکل زیبایی است و قادر هستید به راحتی آن را با دکوراسیون داخلی خانه منطبق کنید.
  • عدم جذب آب: این محصول دارای قابلیت عدم جذب آب است که باعث می‌شود در شرایط وجود رطوبت بالا و  در شرایط پس از بارندگی، به عنوان عایق مناسب عمل نماید.
  • پایداری خوب شیمیایی: pipe slag wool دارای پایداری شیمیایی بالایی می‌باشد و نسبت به بیشتر مواد شیمیایی مثل اسیدها، قلیاها، حلال‌ها و حتی مواد اکسید کننده مقاوم است.
  • دوام: از جمله مواردی که آن را منحصر به فرد کرده است، دوام بالای آن می‌باشد که پس از سال‌ها نیز خاصیت خود را حفظ می‌کند.
  • قابلیت بازیافت: از جمله خاصیت‌های این محصول می‌توان به قابلیت بازیافت مجدد آن اشاره کرد.

خرید پشم سنگ لوله ای

خرید پشم سنگ با دانسیته مختلف

موارد استفاده و کاربرد پشم سنگ لوله‌ای

با توجه به خصوصیات پشم سنگ لوله‌ای این محصول در بسیاری از موارد کاربرد دارد. در زیر به چند مورد از کاربرد آن اشاره خواهیم کرد:

عایق حرارتی: پشم سنگ به شکل لوله ای به عنوان یک عایق حرارتی در سیستم‌های تهویه، اجزای اتصالات و لوله‌های صنعتی، کوره‌های آهنگری و یخچال‌ها مورد استفاده واقع می‌شود.

استفاده در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی: نوع لوله ای به عنوان یکی از انواع عایق‌های استفاده شده در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده در سیستم‌های آب و فاضلاب: این محصول در سیستم‌های آب و فاضلاب به‌ عنوان یک عایق در لوله‌ها و تجهیزات مورد استفاده شده در صنعت آب و فاضلاب، کاربرد دارد.

عایق صوتی: پشم سنگ لوله‌ای به عنوان عایق صوتی در محیط‌های صنعتی، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق حرارتی در خودرو: پشم سنگ لوله‌ای در صنایع خودروسازی به عنوان عایق صوتی پشم سنگ در موتور، سیستم تعلیق و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای عایق کاری حرارتی و صوتی در صنایع نیز از عایق پشم سنگ لوله ای در: تاسیسات سرمایش و گرمایش و موتورخانه ها، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع فولاد و سیمان و مس، بیمارستان و سایر واحدهای تاسیساتی، عایق کاری لوله هایی که سیالات سرد و گرم، سیستم های حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع، عایق حرارتی دیگ بخار صنعتی، عایق کاری لوله های تجهیزات استفاده میشود.