یکی از عوامل اصلی موثر در تعیین قیمت عایق پشم سنگ، نوع آن است. عایق پشم سنگ در شکل های متنوع پشم سنگ پتویی، پشم سنگ لحافی، پشم سنگ تخته ای، پشم سنگ فله ای و پشم سنگ لوله ای تولید می شود. فرایند تولید هر یک از انواع پشم سنگ ها تفاوت های نسبی با انواع دیگر دارد. برای مثال، میزان فشاری که باید بر الیاف پشم سنگ وارد شود تا به صورت پشم سنگ پتویی یا پشم سنگ تخته ای در آید، با یکدیگر متفاوت خواهد بود. انواع پشم سنگ بر اساس شکل ظاهری آن ها به صورت رول، پانل، پشم زده شده یا پشم خام (پشم فله ای) به فروش می رسند.

پشم سنگ تخته ای بستگی به نوع برند، تعداد هر بسته، ضخامت، چگالی یا دانسیسته، آبگریز و یا هیدروپونیک و نوع روکش کاغذ کرافت وفویل آلومینیوم  دارد. قیمت این عایق تخته ای به نوع کاربرد آن بستگی دارد. ضخامت و چگالی این عایق نیز در نوع استفاده آن در مقاومت حرارتی و صوتی و رطوبتی بستگی دارد. هر مقدار که چگالی ضخامت زیاد شود وزن عایق نیز افزایش می یابد. و درنتیجه قیمت عایق تخته ای نیز تغییر می کند.

قیمت پشم سنگ فویل دار به چگالی یا دانسیته و نوع روکش و ضخامت بستگی دارد. عایق لحافی پشم سنگ یکی از محصولات پرکاربرد است. این عایق جهت کاربرد بیشتر با روکش های کاغذ کرافت جهت عایق کاری تاسیسات موتور خانه و روکش فویل دار جهت پوشش سقف سالن ها و سوله های صنعتی و فروشگاه ها استفاده می شود.

مبلغ پشم سنگ توری دار بستگی به ضخامت چگالی و نوع توری و فویل آلومینیوم دارد. قیمت این عایق پتویی نسبت به سایر محصولات دیگر گران تر است. این عایق برای فشرده شدن از رزین یا چسبی استفاده نمی شود. و از الیاف های خالص  نرم و انعطاف پذیر تولید می شود. عمر و مقاومت بالایی در برابر حرارت های زیاد  و کشش دارد. قیمت آن معمولاً به خاطر دوخت توری گالوانیزه و فویل آلومینیوم تغییر می کند که با عث افزایش قیمت عایق توری دار می شود.

قیمت عایق لوله های پیش ساخته شده به سایز لوله ها و نوع روکش و ضخامت عایق بستگی دارد. هر چقدر سایز لوله ها زیادتر و بالاتر می رود قیمت آن نیز افزایش می یابد. فویل نیز باعث افزایش قیمت پشم سنگ لوله ای می شود. فویل مانع از رسیدن رطوبت به عایق لوله می شود و عمر آن را طولانی تر می کند. از پشم سنگ برای عایق کاری دود کش های کوچک نیز استفاده می شود. از این عایق نیز برای کشت هیدروپونیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت پشم سنگ

چه مواردی روی قیمت پشم سنگ اثر گذارند؟

قیمت عایق پشم سنگ در ایران به موارد زیادی بستگی دارد و به قیمت های مختلفی به فروش می رسد، کیفیت و وزن مخصوص عایق پشم سنگ یکی از ویژگی های مهم است که در قیمت آن تاثیر فوق العاده ای می گذارد. کیفیت مواد اولیه عایق، نوع عایق تولید شده، مقدار دانسیته و ضخامت عایق، مقدار حجم درخواستی عایق توسط خریدار مواردی هستند که در قیمت عایق پشم سنگ تاثیر گذار هستند.

اما کم قیمت ترین عایق پشم سنگ رولی لحافی با دانسیته ۳۰ و ضخامت ۵ سانتی متر می باشد زیرا مقدار وزن مخصوص کمتری در این عایق به کار رفته است اما دانسیته ۱۶۰ در عایق پشم سنگ رزین دار پتویی و پشم سنگ پانلی بالاترین قیمت را دارد. پس علت متغییر بودن قیمت پشم سنگ مقدار دانسیته و ضخامت محصولات است.

پشم سنگ در مقابل آتش سوزی حداقل به مدت ۴ ساعت مقاوم است همچنین نقطه ضریب انتقال حرارت در عایق های حرارتی ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد است. به بیان دیگر ویژگیهای این محصول باید به انعطاف پذیری بالا، عایق صوتی و حرارتی بالا، وزن سبک و حمل و نقل آسان، سازگاری با محیط زیست و پوست انسان، فاقد هرگونه باکتری و قارچ و طول عمر بالایی که دارد اشاره کرد.

پشم سنگ یک عایق بسیار عالی برای کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی های صوتی بسیار مفید است. بنابراین استفاده از این عایق در ساخت سازه های ساختمانی و عمرانی عملا هزینه های مربوط به انرژی را کاهش می دهد.

بیش از ۴۴ درصد از عایق های به کار رفته در مصالح ساختمانی از نوع عایق پشم سنگ های مختلف هستند. پشم سنگ ها هر نوعی که باشد امکان دارد که به صورت روکش دار و بدون روکش تولید شود و قیمت پشم سنگ نیز بنا بر این اساس و نوع آن تعیین می شود.

خرید انواع پشم سنگ با قیمت مناسب

شرکت تجاری پشم سنگ خارون با تکیه بر سالها تجربه ی خود در زمینه ی تولید و فروش انواع عایق پشم سنگ، در تلاش است تا بهترین کیفیت، خدمات و محصولات را به مشتریان خود عرضه کند اگر قصد خرید انواع عایق باکیفیت پشم سنگ را با قیمتی مناسب دارید، با مشاورین مجموعه ما تماس بگیرید.