عایق پشم سنگ تخته ای (فنو پانل Board Insulation)، پشم سنگی از الیاف معدنی با افزودن رزین و قرارگیری در پرس هایی با فشار بالا بصورت اسلب با ضخامت و دانسیته های مختلف طبق استاندارد ASTM C612 تولید می شود. پشم سنگ تخته ای بعنوان عایق حرارتی، عایق صوتی جهت استفاده در سطوح صاف کاربرد فراوانی دارد.

یکی از مهم ترین کاربرد های پشم سنگ تخته ای یا فنوپانل در تولید ساندویچ پانل ها می باشد. این محصول علاوه بر عایق کردن بسیار مناسب حرارتی، برای انجام عایق کاری صوتی در دانسیته های بالا استفاده می شود. عایق های پشم سنگ تخته ای را در دیواره های ساختمان مسکونی، استودیو های صدا برداری و سینما می توان استفاده کرد و می تواند با استفاده از روش های حرفه ای در نصب، تا حد زیادی از هدر رفت حرارتی را بکاهد. یکی از مهم ترین دلایل کاربرد این محصول، کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب می باشد. این عایق ها بر روی سطح صاف و با دانسیته های پایین خود بر روی سطوح با شیب کم نصب می شود و پوششی بر روی آن قرار می گیرد.

مزایای استفاده از پشم سنگ تخته ای: عایق حرارتی بسیار مناسب، عایق صوتی در دانسیته های بالا، ضد حریق. ضد رطوبت، نداشتن آثار پوسیدگی، نداشتن آثار شیمیایی، غیر قابل فساد، عدم پرورش حشرات موذی، مقرون به صرفه، بدون انتشار گاز های سمی و مضر، بدون ضرر در صورت برخورد با پوست دست.

سفارش پشم سنگ تخته ای

پشم سنگ پانلی یا تخته‌ای چیست؟

پشم سنگ پانلی (تخته ای)، یکی از انواع پر کاربرد پشم سنگ است. این نوع عایق از مواد معدنی و سنگ رزین تشکیل شده و برای تولید آن، بازالت و دولومیت را در دمای بسیار بالا ذوب می‌کنند. پشم سنگ به شکل پانلی یکی از بهترین عایق‌های صوتی و حرارتی است که معمولاً در جاهای صاف از آن استفاده می‌شود. پشم سنگ تخته ای  از نوعی الیاف تشکیل شده است که از سنگی به اسم بازالت تهیه می شود. پشم سنگ تخته ای با اضافه کردن مقداری رزین و حرارت دادن و ذوب کردن و فشرده کردن آب موجود بین آنها خارج شده و به صفحات عایقی تبدیل میشود که  در صنعت ساختمانی امروز اهمیت ویژه پیدا کرده است.

عایق های تخته ای پشم سنگ در مصارف ساختمانی همچون سقف ها دیوارها کف برای هدر نرفتن انرژی استفاده می شود با این عایق ها حدود ۹۰ درصد از انرژی صرفه جویی می شود. از این عایق ها که انواع مختلفی هم دارد برای مکان های مثل  مترو ها برای جاهایی که صدای زیادی تولید می شود یا پالایشگاه های پتروشیمی برای به هدر نرفتن حرارت استفاده های فراوانی دارد.

در واقع برای تولید پشم سنگ پانلی یا تخته ای از نوعی سنگ آذرین به اسم بازالت استفاده می شود این نوع سنگ را در دمای بسیار بالایی ذوب می کنند مقداری رزین و ترکیبات دیگری  اضافه می کنند که از نظر زیست محیطی ضرر کمتری برای محیط زیست دارد. بعد از حرارت دادن و فشرده کردن ترکیبات در دستگاه های مخصوصی به نام کیورینگ شروع به خارج کردن آب میان بافتی عایق ها انجام می دهند، آن را با پرس های بزرگ به ورقه ها و صفحات پشم سنگ تبدیل می کنند که هر کدام از آنها برای مصارف خاصی استفاده می شود. 

در دنیای امروز با زیاد شدن جمعیت و شلوغی شهرها که همه ساختمان ها تبدیل به آپارتمان های کوچک و به هم پیوسته شده است. عایق های قوی برای به هدر نرفتن انرژی و داشتن آرامش نیاز امروز جامعه ماست عایق هایی که بتواند صدا را کنترل کنند  و موجب آزار دیگران نشود عایق  های که حرارت را نگه دارند تا مانع به هدر رفتن آن شوند. 

خرید پشم سنگ تخته ای

پشم سنگ پانلی چند نوع دارد؟ 

انواع عایق پشم سنگ پانلی به شرح زیر است:

  1. ساده و بدون روکش.
  2. با روکش یک طرف آلومینیم.
  3. با روکش دو طرف آلومینیوم.
  4. با روکش کاغذ کرافت.

پشم سنگ پانلی چه ویژگی‌هایی دارد

ضد حریق:  با توجه به ساختار معدنی‌اش، در برابر آتش مقاومت بالایی دارد. در صورتی که در صورت حریق، پشم سنگ تخته ای احتمال سوختن یا ذوب شدن را ندارد.

ضد رطوبت: به دلیل ساختار بافت معدنی‌اش، مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب دارد و می‌تواند در شرایط رطوبتی نیز به خوبی عمل کند.

وزن سبک: با توجه به استفاده از الیاف های پشم سنگ از وزن بسیار سبک تری برخوردار بوده است.

طول عمر بالا: به دلیل مقاومت بالایی که دارد، دارای عمر طولانی است و بدون نیاز به تعویض مجدد می‌تواند به خوبی کار کند.

نصب آسان: با توجه به سبک بودن وزن آن موجب گشته تا نصب بسیار آسانی را داشته باشد.

مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی: با توجه به استفاده از بهرتین متریال در این عایق بسیار مقاوم در برابر آپ و سایر مواد شیمیایی می باشد.

جذب صوت بالا: همچنین یک عایق صوتی بسیار خوب است. این عایق صداهای مزاحم از خارج و داخل ساختمان را کاهش می‌دهد و به ایجاد یک محیط آرام و صمیمی در داخل ساختمان کمک می‌کند.