عایق پشم سنگ دارای ساختاری بسیار سبک است که متشکل از سنگ بازالت (سنگ های آذرین که در اثر فعالیت های آتشفشانی به وجود می آید) می‌باشد. این نوع عایق قادر به تحمل ۷۵۰+ درجه و۳۰-  درجه و نقطه ذوب ۱۳۰۰ درجه سانتیگراد می‌باشد.

عایق پشم سنگ ضریب هدایت حرارتی بسیار پایینی دارد و از اتلاف حرارت جلوگیری می کند. ضریب هدایت حرارت پشم سنگ به دمای پشم سنگ و چگالی آن وابسته است. همچنین پشم سنگ جذب صوت بالایی دارد و به عنوان عایق صوتی نیز از آن استفاده می شود، ضریب جذب صوت آن به ضخامت پنل پشم سنگ بستگی دارد.

ساندویچ پنل پشم سنگ از دو لایه ورق گالولنیزه یا آلوزینک با یک هسته میانی که جنس عایق آن از پشم و سنگ است تشکیل شده، دانسیته استاندارد ساندویچ‌ پنل پشم سنگ برای تولید و ساخت ساندویچ پانل ۱۰۰-۱۱۰ کیلوگرم بر متر مکعب است و مانند پلی یورتان مکان مناسبی برای رشد و نمو انواع میکروب ها و قارچ ها نیست.

مجموعه پشم سنگ خارون عرضه کننده انواع پشم سنگ با بهترین کیفیت از طریق سایت و شماره های درج شده در صفحه است که این محصولات را در اسرع وقت به دست شما عزیزان می رساند.

ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و انواع آن

ساندویچ پانل پشم سنگ، محصولی است که به عنوان پوششی برای دیوارها و سقف ساختمان‌ها استفاده می‌شود. هر پانل شامل هسته‌ای از مواد عایق حرارتی  است که از دو طرف با ورق فلزی پوشانده شده است. ساندویچ پانل‌های پشم سنگ دارای خواص زیبایی-شناختی خوب و در خصوص صرفه‌جویی در انرژی، عالی هستند. همچنین می‌توانند به سرعت مونتاژ شوند و بنابراین به طور گسترده برای ساخت‌و‌ساز ساختمان‌های تجاری و اداری، ساختمان‌های اسکلت پیش‌ساخته از جمله مجتمع‌های انبار، اشیاء صنعتی و سازه‌های کشاورزی استفاده می‌شوند. در ادامه مقاله، شما را با انواع ساندویچ پانل پشم سنگ و ویژگی‌های آن آشنا می‌کنیم.

چگالی و دانسیته ساندویچ پانل پشم سنگ بین ۱۰۰تا۱۱۰ کیلوگرم برمتر مکعب می باشدو ضخامت آن بین ۵ تا ۲۵ سانتی متر متغیر است و طول آن نسبت به سفارش مشتری می باشد. برای ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری قابل استفاده می باشد و درلایه های بیرونی آن از ساندویچ پانل های آلوزینک و آلومینیوم وگالوانیزه با ورق های گالوانیزه و آلوزینک و آلومینیوم در لایه رو وزیر دیده می شود و تنوع رنگی آن بسیار بالاست و نسبت به مصالح ساختمانی مانند آجر، سیمان، بتن و کچ و خاک و مشابه آن ۵۰ برابر سبک تر است.

ساندویچ پانل‌های پشم سنگ بر اساس کاربردشان به دو دسته دیواری و سقفی طبقه‌بندی می‌شوند. در انتخاب ساندویچ پانل‌های دیواری، پارامترهای کلیدی شامل مهندسی حرارت، مقاومت و ویژگی‌های حفاظت در برابر آتش است، در حالی که برای پانل‌های سقفی، ظرفیت باربری و عمر طولانی نیز اهمیت دارد. در هنگام نصب ساندویچ پانل‌های سقفی، باید از هوابندی کامل و استحکام لازم سقف اطمینان حاصل شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که از پانل‌هایی با مشخصات ویژه مانند روکش خارجی به صورت رج استفاده شود.

مزایای ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پنل های پشم سنگ دارای مزایای زیادی است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

  • عایق حرارتی: پشم سنگ به عنوان یک لایه عایق میان دو ورق فلز، گرما و سرمای ساختمان را کاهش می دهد.
  • عایق صوتی: ساختمان هایی که نیاز به کاهش صدا دارند، از عایق پشم سنگ برای جذب و کاهش صدا استفاده می کنند.
  • وزن کم: ساندویچ پانل پشم سنگ به نسبت سایر سازه های ساختمانی وزن کمتری دارد.
  • نصب آسان: یکی از ویژگی های بارز این پانل ها، نصب آسان آن ها نسبت به سایر سازه هاست که در زمان صرفه جویی می کند.
  • ضد حریق و مقاوم در برابر آتش سوزی: پشم سنگ غیر قابل اشتعال بوده و در برابر آتش سوزی مقاوم است.
  • مقاوم در برابر رطوبت: پانل ساندویچی در برابر پوسیدگی، خوردگی و رطوبت مقاوم بوده و به راحتی خراب نمی شود.

سازگار با محیط زیست: پشم سنگ یک ماده طبیعی بوده و قابل بازیافت است و می توان از آن دوباره استفاده کرد.

کاربردهای ساندویچ پانل

ساندویچ پنل پشم سنگ مقاومت بسیار بالایی دارد و ضد گلوله بوده در صنایع نظامی و دفاعی کاربرد دارد. برای ساخت انواع سازه و کانکس ضد گلوله استفاده می شود و ازنظر امنیتی اهمیت به سزایی دارد. از دیگر کاربرد های آن می‌توان به پوشش عایق ساختمان، عایق صنعتی و کارگاهی و فنی برای صنایع فرآیند، برای کاربرد های صنعتی، سیستم های دیوار و نما، سقف آکوستیک، ساندویچ پانل باغبانی، سازه های مهندسی فیبر، سر و صدا و کنترل لرزش اشاره کرد.

در محیط فرودگاه ها استودیو های صدا برداری و ایستگاه های مترو، زیر ریل ها و مجتمع های پتروشیمی، پالایشگاه نفت وگاز و صنایع سنگین نیز قابل استفاده است.